Detox změní mnohé, když ho doplníte racionálním jídelníčkem

Depositphotos_70859787_XLsmall
„Důležitější než prahnout po cíli, je mít rád cestu k němu,“ říká Michaela Huvarová, nutriční terapeutka, která ve spolupráci s Juvenilem připravila speciální detoxovou kúru. Komu pomůže? Každému, kdo chce získat více energie, zbavit se zažívacích obtíží i kožních problémů. S jejím jídelníčkem to zvládnete taky.

Jaké nejčastější chyby, pokud jde o stravování, děláme?

Jíme málo a jsme energeticky podhodnoceni. Postupem doby jíme vlastně méně a méně. Metabolismus na to reaguje tím, že šetří a zpomaluje se. Čím víc zpomaluje, tím rychleji pak přibíráme.

Takže na předsevzetí „Od 1. ledna budu jíst méně“ máme zapomenout?

Jde o nejčastější novoroční chybu – začneme jíst málo. Na začátku sice rychle zhubneme, ale postupně se hmotnost zastaví a člověk může i při stejném objemu jídla přibírat.

Co ale dělat, když mě trápí výčitky svědomí. Přeci jen, vánoční období ke stravovacím prohřeškům svádí.

Co bylo, to bylo. Teď je důležité stanovit si cíl, za kterým půjdeme. To je jedna věc. Postupem doby jistě přijdete na to, že spíš než prahnout po cíli, je důležitější naučit se mít rád cestu k tomu cíli. Jde tedy o celkovou změnu myšlení.

Úkolem nutriční terapeutky tedy není pomoci klientovi hlavně zhubnout?

Je pravda, že lidé se na mě nejčastěji obrací s otázkou hubnutí. Vždy je ale důležité objasnit si, že číslo, které vidíme na váze, není vždy to nejzásadnější. Je třeba řešit množství svalové i tukové hmoty a poměr mezi nimi. Velmi brzy také přijdeme na to, že hubnutí jako takové nelze učinit bez změny životního stylu a změny přístupu člověka k sobě samému. Pracujeme tedy na komplexní proměně člověka, nejen na jídelníčku.

Jak konkrétně?

Jako nutriční terapeutka jsem tu pro klienta a udělám maximum, aby si osvojil změny v oblasti výživy, sportu, aby svůj život otočil v ten správný směr, aby se začal mít rád a pečoval o sebe. Také pracujeme na tom, aby nešlo o chvilkovou záležitost, ale veškeré změny byly dlouhodobě udržitelné.

Na co se svých klientů nikdy nezapomenete zeptat?

Kolik let, tedy jak dlouho, trvalo, než si uvědomili, že něco dělají špatně a projedli se k aktuálnímu stavu. Když si uvědomí, že ke své nadváze nepřišli během týdne, snadněji pochopí, že zbavit se jí zabere nějaký čas. Změna, kterou očekávají, nepřijde lusknutím prstu.

Když to shrnu – mentální nastavení, pohyb a vyvážený jídelníček stačí?

Může to stačit. Já doporučuji vybrat si k takové očistě ještě vhodný doplněk stravy přírodního původu. Celý proces pomůže krásně nastartovat, některé žádoucí účinky zintenzivní a případně dodá, co by tělu mohlo chybět. V rámci procesu detoxikace proto klienty odkazuji zejména na Juvenil Detox.

Čím je podle vás jedinečný?

Obsahuje kombinaci látek, která funguje na více úrovních. Jednak pomáhá vyčistit a detoxikovat trávicí systém, ale doplňuje i látky, které jsou klíčové pro regeneraci střevní výstelky a v neposlední řadě napomáhá i optimalizaci mikrobiálního složení ve střevech. Jedná se směs bylinných výtažků, vlákniny, pektinu a aminokyselin, peptidů a nukleotidů v unikátní formuli Juvenil®.

Jakou roli má vláknina při detoxikační kúře?

Velmi významnou. Vláknina je svými vlastnostmi stěžejní při udržení a redukci hmotnosti. Důležitá je i její funkce ochranná, protože působí preventivně proti řadě neinfekčních onemocnění hromadného výskytu, jako jsou třeba rakovina tlustého střeva a jiná nádorová onemocnění, zubní kaz, onemocnění srdce a cév, diabetes mellitus, chronická zácpa, Crohnova choroba a podobně.

Jak si máme představit vyvážený jídelníček?

Vyvážený jídelníček je správně nastavený z pohledu poměru makroživin – bílkovin, sacharidů a tuků. Každá makroživina má v jídelníčku svoji úlohu. Sacharidy dodávají energii, bílkoviny nás sytí a staví svaly. Tuky mají nespočet funkcí, nechybí mezi nimi imunitní a ochranná, podílejí se na regulaci tělesné teploty, podporují rozpouštění některých vitaminů a podobně.

Když k vám přijdu jako klient, z čeho při sestavování jídelníčku budete vycházet?

Zjistím vaše základní antropometrické údaje, tedy váhu, výšku, důležitý je ale i poměr svalové a tukové hmoty, z čehož vyplyne hodnota bazálního metabolismu. Stěžejní je i věk, typ práce, druh a četnost pohybové aktivity. Také budu řešit vaše individuální zdravotní problémy, chutě a preference.

Pokud zatoužím po detoxikaci, jakého efektu se dočkám?

Detoxikační kúra změní mnohé – dojde k pročištění organismu a zbavení se toxinů. Budete chodit lépe na toaletu, budete mít více energie a budete se cítit svěže, mohou zmizet vaše zažívací obtíže a kožní problémy, ale i psychické obtíže. Může dojít i ke změně hmotnosti a můžete samozřejmě i zhubnout. Efekt je ale velmi individuální. To samé se týká i délky jeho trvání.

Kdy je na takovou kúru nejvhodnější doba?

Kdykoliv, ale ideálně po nějakém náročnějším období – tedy třeba hned po Vánocích, pak na jaře nebo v létě, kdy přichází změna ročního období.

Jak by měl během detoxové kúry vypadat můj jídelníček?

Změnu stravy doporučuji podpořit doplňkem stravy Juvenil Detox. Obecně lze říct, že kúra v rámci jednoho měsíce takzvaně graduje. Na začátku je nejpřísnější, nejtvrdší a tím pádem nejvíce detoxová. Postupně zvolňuje a do jídelníčku jsou zařazovány další druhy potravin, a i složitější tepelná úprava. V druhé polovině měsíce je jídelníček již v takové podobě, kterou se lze stravovat i dlouhodobě. Jde o racionální, vyvážený a pestrý jídelníček.

Co poradíte lidem, kteří by se do detoxu rádi pustili, ale mají to k vám daleko?

Sledujte sociální sítě Juvenilu. Od půlky ledna jsme připravili seriál na čtyři témata, která jsou spojená s detoxikací organismu. Popíšeme, jak se rámcově stravovat, na co se zaměřit, a v následujících dnech zveřejníme tři nebo čtyři recepty k inspiraci. Zájemcům tam navíc budu k dispozici pro případné dotazy. Celý měsíc taky bude v akci zmíněný Juvenil Detox. Za cenu dvou produktů dostanete tři. To už stojí za vyzkoušení.

A teď to nejtěžší: Jak náročné bude kúru podstoupit?

Zajisté vystoupíte z komfortní zóny, ale stojí to za to! Jídelníček si můžete i zjednodušit. Lze si vybrat konkrétní dny v týdnu a pokrmy připravit na 2-3 dny dopředu. Vždy je to něco za něco a občas je třeba i udělat něco navíc. Ale já všem, kdo se chtějí vydat na cestu ke změně, říkám: Buďme na své tělo hodní a mějme ho rádi. Tisícinásobně nám to vrátí. 

IMG_4216

Zpět do obchodu